måndag 8 januari 2018

Nytt år och nya tag, Januari 2018

Länge sen sist, typ ett år...Vikten står på stället och tramppar...
Barnen växer så de knakar, fröken blev ju 4 år och lilleman blev 2 år. Så det är full fart från morgon till kväll. =)

Nu till vikten och hälsan...
Har ju sen Mars i fjol varit några gånger till arbetsplats hälsovården för att ta itu med min vikt och hälsa. Och det som har varit bra är att jag börjat tänka annorlunda med maten även om det tar länge att ändra på sig, och vikten har så gott som stått stilla. Har ju inte gått upp men ej heller gått ner. Dagens vikt är 108.0 kg...

Nu fick jag ju en utmaning av min mentor, att i 1 månad röra på mej varje dag i minst 10 minuter och att få in 500g grönsaker och frukt i kosten varje dag. Sen måste jag skriva upp allt jag lägger i munnen och vad det är + mängden.

Får se hur det går. Men nu måste jag, för annars får jag ta till att operera magsäcken och det kunde vara bra att försöka på egen hand först. Annars blir det väl nog att operera sig om jag inte klarar av detta. Vilket jag verkligen skall försöka. Jag vill ju så gärna men då lättjan dyker upp så är jag fruktansvärd lat.

Köpte mej en aktivitetsklocka nu på mellandagsrean så nu hoppas jag att den sporrar mej mera.
Sakta men säkert blir det bra, hoppas jag =)

Vi kämppar vidare, en dag i taget. =) Puss och kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar